Pandemie koronaviru těžce dopadla na autoprůmysl. V březnu se prodeje nových aut v Evropě propadly o více než polovinu na 853 tisíc. Příští měsíce budou ještě horší. Většina automobilek a dodavatelů, kteří postupně otevírají v březnu zavřené továrny, má čím dál větší obavy, že lidé i firmy začnou šetřit a nová auta přestanou kupovat.

Jen v Německu, na kterém je český autoprůmysl do velké míry závislý, by podle odhadů při takovém scénáři přišlo o práci až 100 tisíc lidí. Trojice tamních automobilek − Volkswagen, BMW a Daimler − proto vyzvala spolkovou vládu, aby oprášila nástroj, díky kterému se už jednou poptávku po autech podařilo nastartovat: šrotovné. Německo ho naposledy zavedlo v roce 2009. Zákazník, který si koupil nový vůz a zbavil se starého, získal od státu příspěvek 2500 eur. Odbyt nových osobních aut v Německu díky němu v roce 2009 prudce stoupl na 3,8 milionu, zatímco předtím to bylo ročně okolo tří milionů.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Sedmička HN

Život jsou povinnosti i radosti. A proto tu je newsletter Sedmička - každé ráno v sedm vám přinese sedm tipů na podnětné a zajímavé čtení z domova i ze světa. A k tomu pár nápadů, čím se zabavit nebo čím potrápit mozkové závity.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru