Martin Jirmann, výkonný ředitel, Abra Software

Nasazení nového ERP je zásadní krok a zásah do života firmy. Proto za klíčovou považuji přípravu. Dobře popsat svoje potřeby, ale současně rovnou nepředjímat jejich detailní řešení, to nechat i na dodavatelích a jejich zkušenostech. Dále zmapovat trh, vybírat z takových řešení, která splňují výše popsané, a hledat dodavatele, který vnímá zákazníkovy potřeby, nejde mu jen o byznys, ale chce budovat dlouhodobý vztah. A když ho najde, tak nepodcenit fázi, kdy se rodí popis nového řešení, tj. fáze tvorby implementační studie.

Petr Schaffartzik, předseda představenstva skupiny K2

Zájemcům o nový ERP systém bych řekl: Ujasněte si skutečné motivy, proč chcete systém změnit. Ty si napište a k nim se vracejte. Po každé schůzce s potenciálním dodavatelem, po každé prezentaci nebo referenci, kterou navštívíte. Nezaměřte se jen na systém a jeho implementaci. Uvědomte si, že do budoucna je klíčový hlavně servis. A ten budou dělat lidé, kteří u dodavatele pracují.

Vladimír Bartoš, senior konzultant, Minerva Česká republika

Při výběru nového ERP systému zkoumejte schopnosti potenciálních dodavatelů a vlastnosti nabízených ERP systémů. V uvedeném pořadí! Pokud bude pokračovat vývoj nabídky IT specialistů na českém trhu, váš dodavatel ERP systému bude klíčovým faktorem vývoje vaší firmy v budoucích deseti letech.

Milan Tesař, ředitel obchodu, InfoConsulting Czech

Na úrovni obecných doporučení bych zdůraznil pozornost vůči internímu projektovému týmu na straně zákazníka − pokud interní tým sestavený z klíčových uživatelů je správně motivovaný, má kompetence a znalosti a zejména dostatek dedikovaných časových kapacit, pak se extrémně zvyšuje úspěšnost projektu zavedení ERP systému.

Petr Šperka, obchodní ředitel ITeuro

Důležité je se na změnu dobře připravit. To znamená především definovat současné i budoucí potřeby podniku, revidovat a navrhnout změny procesů, rozhodnout o strategii implementace a samozřejmě důsledně komunikovat s lidmi uvnitř vlastní firmy. Vhodné je mít přehled jak o výrobcích systémů, tak o jejich lokálních dodavatelích včetně referencí, zkušeností i kapacit.

Petr Klapka, ředitel, Vision

Je třeba definovat tým a jeho vedoucího, který má zodpovědnost, ale také důvěru vedení a dokáže celý projekt dotáhnout do konce. Tým by měl spolupracovat již na výběru systému, stanovit priority a kritéria výběru. Další rada je, aby hlavním kritériem nebyla první indikativní cenová nabídka, kterou může některý prodejce záměrně podhodnotit, aby získal konkurenční výhodu, ale v průběhu implementace se pak ukáže, že cena nebyla reálná.

Článek byl publikován v komerční příloze ICT revue.