Média někdy při psaní svých zpráv sáhnou po fotografiích ze sociálních sítí. Argumentují přitom takzvanou zpravodajskou licencí − tedy právem v rámci informování o aktuálních událostech použít i jinak chráněné dílo, například právě zmíněné fotografie. A poukazují na to, že tím, že lidé uvedené snímky sami dali například na Facebook jako profilovou fotku, automaticky souhlasí s jejich dalším zveřejněním.
Jenže jak nyní rozhodl Nejvyšší soud, takové zveřejňování má své hranice. A musí být jasný veřejný zájem pro použití takové fotografie ze strany médií. Rozhodně jím pak nemůže být jen snaha o zvýšení prodeje článku.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?
Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru