Rok 1989 přinesl spolu s politickými a společenskými změnami velmi rychle čerstvý vítr i do tehdejšího dlouhodobě ideologicky spoutaného československého školství. Snahy o otevřenost, konkurenceschopnost a vykročení z izolace do evropského prostoru vedly k definování nových priorit, změnám obsahu výuky, používaných metod i proměně školského systému. Zejména v počátku se tak dělo nezřídka méně koordinovaným způsobem, nicméně vlivem nových informací a zkušeností byl opouštěn model středoškolského vzdělávání, kde většinu vzdělávací nabídky tvořily učební obory. Zakládaly se nové školy a vzniklo nevídané množství nových oborů vzdělávání − mezi nimi i osmiletá a šestiletá gymnázia.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.