Kdy čeští motoristé zažili největší pokrok? Pokud vynecháme časy "dědečků automobilů" v éře starého Rakouska a první republiku, pak je odpověď jednoznačná: v devadesátých letech. Tehdy národ přesedal ze škodovek s motorem vzadu, což byla koncepce beznadějně zastaralá už v sedmdesátých letech, do moderních vozů s pohonem předních kol. Z vozového parku, v němž i modely patřící do specifické socialistické "vyšší třídy", jako třeba sovětská Lada, vycházely z (tehdy) nejméně čtvrt století starých modelů, se postupně stala standardní sestava aut vesměs západního původu. Samozřejmě s tím, že nadstandardní roli hrála domácí automobilka Škoda a velká část aut v soukromých rukách byly dovezené ojetiny. Ale i ty přinesly vymoženosti jako ABS, airbagy, katalyzátory snižující emise na přijatelnou míru či klimatizaci.

Zatím jste si přečetli 30 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru