Za záběry na prosluněné vinice ve filmech Bobule, třináct let trvající kampaní na svatomartinské víno a spoustou dalších reklam na víno z Čech a Moravy doutná i jeden nenápadný, ale o to nákladnější spor. Státní Vinařský fond, který má ze zákona podporovat marketing vína, vynakládá stovky tisíc korun ročně na komunikaci s jedním mužem a jeho společnostmi. Tím je aktivista Petr Javůrek, který tvrdí, že fond v rozporu se zákonem a bez zájmu poslanců, kteří na něj mají dohlížet, utrácí peníze vinařů i daňových poplatníků.

Fond zavaluje žádostmi o informace, na které instituce podle zákona musí odpovědět. Zástupci fondu oponují, že je Javůrek šikanuje a že hospodaření mají v pořádku.

Zatím jste si přečetli 10 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.