Za záběry na prosluněné vinice ve filmech Bobule, třináct let trvající kampaní na svatomartinské víno a spoustou dalších reklam na víno z Čech a Moravy doutná i jeden nenápadný, ale o to nákladnější spor. Státní Vinařský fond, který má ze zákona podporovat marketing vína, vynakládá stovky tisíc korun ročně na komunikaci s jedním mužem a jeho společnostmi. Tím je aktivista Petr Javůrek, který tvrdí, že fond v rozporu se zákonem a bez zájmu poslanců, kteří na něj mají dohlížet, utrácí peníze vinařů i daňových poplatníků.
Fond zavaluje žádostmi o informace, na které instituce podle zákona musí odpovědět. Zástupci fondu oponují, že je Javůrek šikanuje a že hospodaření mají v pořádku.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.