Vláda potřebuje nové zdroje na rostoucí státní výdaje. Jedním z nich má být digitální daň, která na velké internetové firmy dopadne ještě letos. Sedmiprocentní sazba, rekordní mezi evropskými zeměmi, má od příštího roku přinášet do rozpočtu 3,8 miliardy korun. Oslovení experti však upozorňují, že stát nebude mít dostatečné nástroje na správný výběr této daně. A z ní se tak stane spíše dobrovolný příspěvek internetových gigantů do českého rozpočtu za umísťování cílené reklamy na webech, zpoplatněné služby na sociálních sítích nebo prodej dat o chování uživatelů.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 90 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.