Vláda potřebuje nové zdroje na rostoucí státní výdaje. Jedním z nich má být digitální daň, která na velké internetové firmy dopadne ještě letos. Sedmiprocentní sazba, rekordní mezi evropskými zeměmi, má od příštího roku přinášet do rozpočtu 3,8 miliardy korun. Oslovení experti však upozorňují, že stát nebude mít dostatečné nástroje na správný výběr této daně. A z ní se tak stane spíše dobrovolný příspěvek internetových gigantů do českého rozpočtu za umísťování cílené reklamy na webech, zpoplatněné služby na sociálních sítích nebo prodej dat o chování uživatelů.

Zatím jste si přečetli 10 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.