Ztráty spekulantů, kteří v předchozích týdnech sázeli na pokles kurzu akcií automobilky Tesla, dále narůstají. Ještě se nestihli vzpamatovat z lednových ztrát a v první únorový obchodní den utržili další ránu, když cenné papíry výrobce elektromobilů posílily během pondělí o 20 procent. Podle údajů společnosti S3 Partners se tak za jediný den ztráta prohloubila o 3,2 miliardy dolarů a od začátku roku tak dělá celkem devět miliard USD.

Se spekulanty, kteří sázejí na pokles akcií výrobce luxusních elektromobilů Tesla, bojuje zakladatel firmy Elon Musk dlouho. Už v říjnu 2018 je obviňoval, že chtějí jeho společnost zničit. Prohlásil také, že prodeje akcií nakrátko, které využívají, by měly být postaveny mimo zákon. Teď ho může těšit, že cena jeho akcií prudce stoupá, a spekulanti přicházejí o více a více peněz.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu svým přátelům
  • Přístup do on-line archivu od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek?
Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Komentáře ke článku

Jiří Drahoňovský 04.02.2020 10:24
- 138% roční nárůst Storage Deployment(Battery packy do baráku a kontejneru), 11% kvartálně. Baterka v autě vydrží ve slušný kapacitě 10 let (i dnes ješte ve francii existují Peugeoti 206 z let +1996 s původníma baterkama, sice už hodně mizerný, ale ještě jezdí(a nejen tyto peugeoti, ale i ve francii/německu i jiný auta pro poštu, atp.)) No a potom co ta baterka má třeba už jenom 60-70% kapacity -> ze 100kWh baterky tedy stále luxusních 60-70 kWh = Tak tato baterka se nevyhazuje!!! ani ještě nerecykluje :slight_smile: protože tato jetá baterka může zásobovat váš rodinej barák 14 dní v kuse bez sluníčka. Takže ty baterky můžou dalších deset let sloužit v baráku nebo battery kontejneru. (to je prostě úžasnej bussiness plán!!!) - No a to nás dostává do sekce Solárních střech/tašek. V americe(zatím Kalifornie) vám střechu postaví na leasing, kterej měsíčně stojí míň než současný výdaj za elektriku. Čili okamžitá úspora. - Nevýhoda? no asi ani ne, že panely(=tašky) nejsou ve vašem vlastnictví, ale patří Tesle, což vede k tomu, že přebytky ze střechy co nevyužijete vykoupí a pošle do SG :slight_smile: Dalši věc která momentálně Není úplně doceněná(ani na akciích). Jako celek to dává parádní logiku a je to řetězec funkcí, který tomu celýmu ekosystému dávají přidanou hodnotu kterou žádná jiná automobilka nemá. Navíc, ten člověk lítá do vesmíru kurva :slight_smile: No nekoupili byste si jeho akcie??
Jiří Drahoňovský 04.02.2020 10:23
Vysledky Q4: - Rekordní cashflow - Prodalo se víc než vyrobylo, tj. i skladové zásoby - Drží si vysokou průměrnou prodejní marži(doteď byla hodně vysoka díky vysoko maržním modelům, teď s TM3 a TMY tento koeficient půjde dolů, ale zase se navýší objem prodaných aut jako celek) - 42% meziroční nárůst prodejů TM3 a 9% mezikvartalovej - -29% meziroční nárůst(takže pokles) Modelu S/X, ale 10% kvartální nárůst - 28% meziroční nárůst Superchargerů, 10% kvartálně - 34% meziroční nárůst konektorů na SG, 10% mezikvartálně(SG jsou online, a když Tesla vidí, že jsou pořád plný, tak přidá stojany. Nic takovýho konkurence neumí) - Shangai: GigaFactory hned vedle Tesla factory(efektivní doprava) a nájezd produkce - Berlín: Výstavba frčí dle plánu, první dodávky 2021 - North America: v procesu nová americká fabrika na Tesla Semi, Roadster a Cybertruck - Autopilot a Full Self Driving(FSD): Tento rok update na semafory, značky STOP(zatím jen v americe) - FSD se sice prodává(7000USD), ale není ještě plně funkční, takže se nezapočítavají do zisku -> i proto tak veliký aktuální cashflow -> jakmile FSD bude plně fungovat, rázem se přesune hodně prachů z cashflow do zisku, což bude mít asi pozitivní vliv na akcie ;) - Nepoužívají jedinou reklamu -> pouze referaly -> na to že má aktualně větší kapitalizaci než VW a už je přednim a na prvním místě jen Toyota, slušnej výkon! A kdo dělá v automotiv, tak zírá :slight_smile: Za 10 let vyrostla TESLA o 1000 procent!! - Baterry/pohon -> u modelu Y ohlášeny vymakanější chemický procesy v baterkách a z předchozích odhadů dojezdu 280 mil to bude 315, tj. přes 10% víc vůči předpokladu. Čili to bude energeticky nejefektivnější elektrický SUV na světě. TMY ujede na 1kWh lehce přes 4 míle, kdežto Jaguár iPace, Mercedes EQC, Audi e-Tron jsou lehce nad 2,6 !
Josef Šoltes 04.02.2020 09:55
Je třeba si uvědomit, že vlivem poměrně velké expozice shortařů dochází teď k velkému nafukování bubliny, je to uzavřený cyklus. Cena poleze někam přes 1000 dolarů za kus, protože to postupně velká většina shortařů vzdá a akcie nakoupí zpět, jinak prodělají kalhoty.
Tomáš Jurka 04.02.2020 08:23
O moc níž už Tesla nepůjde. To by se jim muselo pokazit dočista vše na čem dělají. A plno lidí stále zapomíná, že Tesla není jen automobilka. Jejich energetický byznys s bateriemi a solarem má potenciál auta přerůst. Navíc o čem se také moc nemluví, je to, že Tesla díky vertikální integraci vyrábí auta s vysokou přidanou hodnotou, když většina dílů je navržena a vyrobena u nich.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru