Profesor stojí před studenty, píše cosi na tabuli nebo monotónním hlasem přednáší látku, kterou je třeba se naučit nazpaměť. Část auly se nudí, část už téměř spí. Tenhle obraz je na českých vysokých školách v posledních letech k vidění stále méně. Univerzity se snaží opustit klasickou formu jednosměrných přednášek učitel−žák a stále častěji přecházejí k výuce, kdy se musí zapojit i studenti a s informacemi samostatně pracovat. Příkladem jsou takzvané situační, problémové a projektové výukové metody, které využívá mimo jiné i Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).
Studenti přicházejí s vlastními projekty, jež jsou podkladem pro hodnocení v daném předmětu.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...