Za lahev neperlivé vody Mattoni zaplatí zákazníci e-shopu Košík.cz 14,90 koruny. Stejná voda však v akci v obchodním řetězci stojí o pět korun méně. Rozdíl je v obalu, v internetovém obchodě je voda v lahvi z recyklovaného materiálu, která je vratná − se zálohou tři koruny. Mattoni v e-shopu zkouší, jak by zálohování PET lahví mohlo fungovat. "Chceme otestovat reálné chování spotřebitelů ve vztahu k vratným zálohám a zároveň prakticky demonstrovat cirkulární smyčku PET materiálu v menším měřítku − materiál z prodaných lahví vrátíme zpět do oběhu a necháme si z něj vyrobit nové," říká Andrea Brožová, mluvčí Mattoni.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Komentáře ke článku

Petr Novák 23.01.2020 23:43
Zajímalo by mne, jak dospěli k hodnotě 90 % PET lahví vrácených do oběhu. Tedy proč by o 20 procentních bodů lidí více mělo doma skladovat PET lahve a vozit je do obchodu kvůli třem korunám. To je ještě méně pohodlné, než je hodit do žluté popelnice. Pro mne 3 Kč nejsou dostatečná motivace. Nehledě na fakt, že se zavedením zálohovaných PET lahví by klesl počet žlutých kontejnerů v ulicích, v důsledku čehož by nemotivovaní lidé vyhazovali plastové lahve mezi směsný odpad. Čili ve finále více škody než užitku. Nicméně postup Košíku i Mattoni chápu takto - u Košíku je to PR zaměřené na ekologicky smýšlející zákazníky, u Mattoni pokus, jak získat zákazníky, kteří nyní dávají přednost vodě z vodovodu.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru