Za lahev neperlivé vody Mattoni zaplatí zákazníci e-shopu Košík.cz 14,90 koruny. Stejná voda však v akci v obchodním řetězci stojí o pět korun méně. Rozdíl je v obalu, v internetovém obchodě je voda v lahvi z recyklovaného materiálu, která je vratná − se zálohou tři koruny. Mattoni v e-shopu zkouší, jak by zálohování PET lahví mohlo fungovat. "Chceme otestovat reálné chování spotřebitelů ve vztahu k vratným zálohám a zároveň prakticky demonstrovat cirkulární smyčku PET materiálu v menším měřítku − materiál z prodaných lahví vrátíme zpět do oběhu a necháme si z něj vyrobit nové," říká Andrea Brožová, mluvčí Mattoni.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Komentáře ke článku

Petr Novák 23.01.2020 23:43
Zajímalo by mne, jak dospěli k hodnotě 90 % PET lahví vrácených do oběhu. Tedy proč by o 20 procentních bodů lidí více mělo doma skladovat PET lahve a vozit je do obchodu kvůli třem korunám. To je ještě méně pohodlné, než je hodit do žluté popelnice. Pro mne 3 Kč nejsou dostatečná motivace. Nehledě na fakt, že se zavedením zálohovaných PET lahví by klesl počet žlutých kontejnerů v ulicích, v důsledku čehož by nemotivovaní lidé vyhazovali plastové lahve mezi směsný odpad. Čili ve finále více škody než užitku. Nicméně postup Košíku i Mattoni chápu takto - u Košíku je to PR zaměřené na ekologicky smýšlející zákazníky, u Mattoni pokus, jak získat zákazníky, kteří nyní dávají přednost vodě z vodovodu.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru