V útrobách rozlehlého areálu v Dolní Dobrouči vyrábí společnost Contipro bílý prášek, který dokáže zastavit stárnutí. Tedy jen dočasně. Ve vysokých nerezových tancích tady vzniká kyselina hyaluronová, látka známá hlavně z reklam na krémy a séra proti vráskám. Podle Vladimíra Velebného, který firmu na výrobu této "zázračné" suroviny založil, dokáže kyselina hyaluronová ve formě nanovláken vypnout kůži tak, že zlepší efekt vyhlazenosti vrásek až o 30 procent. Šéfa Contipra teď víc bere využití látky ve farmacii. "Vyrobili jsme například vatu, kterou může lékař nechat v těle pacienta. Působí hojivě a sama se vstřebá," vyzdvihuje vysokou výzkumnou hodnotu firmy její hlava. Velebného jen trápí, že při nedostatku certifikačních pracovišť v EU nemůže nové výrobky dostat na trh.

Zatím jste si přečetli méně než 10 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru