Když se v roce 2016 postavil do čela českého zastoupení energetické firmy E.ON, rozhodl se, že firmu změní. Má rád zkratky a mnemotechnické pomůcky, a tak svůj manažerský styl označuje jako OSN, to značí otevřenost, spolupráce a nehierarchičnost. A zkratku má i pro zavádění firemní kultury. Generální ředitel skupiny E.ON Czech Martin Záklasník tvrdí, že firemní kultura ovlivňuje i chování k zákazníkům. "Nelze mít model z doby průmyslové revoluce," říká v rozhovoru pro HN.

HN: Měnit firemní kulturu jste začal záhy po svém příchodu do E.ON. Proč jste se k tomu rozhodl?

Mým úkolem, když jsem nastupoval, bylo firmu proměnit a připravit ji na novou energetiku. Mně ale bylo jasné, že pokud máme být schopni čelit změnám, musíme změnit naši firemní kulturu. Ve většině velkých korporací dnes stále žijeme z firemní kultury vycházející z průmyslové revoluce. To se vyznačuje hierarchičností a byrokratizací pomocí procesního řízení.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se