Když se v roce 2016 postavil do čela českého zastoupení energetické firmy E.ON, rozhodl se, že firmu změní. Má rád zkratky a mnemotechnické pomůcky, a tak svůj manažerský styl označuje jako OSN, to značí otevřenost, spolupráce a nehierarchičnost. A zkratku má i pro zavádění firemní kultury. Generální ředitel skupiny E.ON Czech Martin Záklasník tvrdí, že firemní kultura ovlivňuje i chování k zákazníkům. "Nelze mít model z doby průmyslové revoluce," říká v rozhovoru pro HN.

HN: Měnit firemní kulturu jste začal záhy po svém příchodu do E.ON. Proč jste se k tomu rozhodl?

Mým úkolem, když jsem nastupoval, bylo firmu proměnit a připravit ji na novou energetiku. Mně ale bylo jasné, že pokud máme být schopni čelit změnám, musíme změnit naši firemní kulturu. Ve většině velkých korporací dnes stále žijeme z firemní kultury vycházející z průmyslové revoluce. To se vyznačuje hierarchičností a byrokratizací pomocí procesního řízení.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru