Když se dřív v Česku prodávala firma, zájemci se vesměs dělili na dvě skupiny. Finanční investor chtěl firmu koupit a během několika let ji se ziskem znovu prodat. Strategický kupec − nebylo výjimkou, že jím byla zahraniční konkurence − zase získanou firmu často plně pohltil. Nyní je v tuzemsku čím dál aktivnější třetí typ zájemce, takzvané rodinné fondy. Vesměs je zakládají ti, kteří už své firmy úspěšně prodali a získanými penězi chtějí zabezpečit potomky. A také se jim ještě nechce vystoupit z byznysu. "Když je někomu mezi 40 a 50 lety, má ambice ještě něco založit, u něčeho být. Ale už v jiné podobě, nechce řešit každodenní agendu, ale strategii, věnovat tomu celému omezenější dobu. Přirovnal bych to k přechodu z exekutivní do správní role," říká v rozhovoru Igor Mesenský, který v poradenské společnosti KPMG vede oddělení fúzí a akvizic. "Možná v polovině transakcí, které se tady uskutečňují, je kupujícím určitá forma rodinného fondu," dodává.

Zatím jste si přečetli méně než 10 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru