Plzeňský Prazdroj, který už přes dva roky patří do japonské pivovarnické skupiny Asahi, pokračuje v posilování své pozice na trzích v Asii. Stále víc piva vyváží do největších čínských měst, daří se mu ale především v Japonsku. Loni tam pivovar vyvezl čtyřikrát více piva než v roce 2017 a letos tento objem pravděpodobně ještě překoná.
Situace se ale komplikuje v Jižní Koreji, kde místní od léta bojkotují výrobky firem s japonskými majiteli. Jižní Korea je přitom pro Prazdroj třetím největším exportním trhem. "Zatímco loni export do Jižní Koreje rostl téměř o deset procent, letos růst neočekáváme," říká generální ředitel Plzeňského Prazdroje Grant Liversage. Konkrétní čísla o letošním objemu vývozu ale nesdělil.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?
Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru