V Česku rychle přibývá lidí, kteří v obchodech a u bankomatů namísto své plastové platební karty vytahují chytrý mobil či hodinky.

Podle nedávného průzkumu České bankovní asociace stoupl letos podíl zákazníků, kteří je využívají jako platební prostředek, na 18 procent z loňských osmi.

Banky si uvědomují, že plastové platební karty se brzy mohou stát přežitkem, a začínají na to reagovat přípravou na spuštění plně virtuálních karet. Ty bude možné stáhnout do aplikací, jako je Google Pay a Apple Pay, bez nutnosti mít fyzickou platební kartu. Nyní existující virtuální karty, které některé banky nabízejí pro nákupy v e-shopech, do nich nahrát nelze.

První banka, která potvrdila, že jde tímto směrem, je Česká spořitelna.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru