Mezi stromy prosvítá slunce a opatrně zahřívá první stébla trávy. Je ráno a po pěšině spěchá několik skupinek žáků, terciánů Gymnázia Kadaň. Je jich celkem 21 a společně se svými čtyřmi učiteli plní důležité badatelské lekce, tedy úkoly založené na řešení otázek a ověřování hypotéz. Celkem v přírodě stráví tři dny, a ač jde o povinnou výuku, jejich dnešní učení je poněkud netradiční. V lekci z fyziky mají žáci přijít na postup, jak pomocí měření atmosférického tlaku vypočítají nadmořskou výšku daného bodu. V chemii porovnávají čistotu vody v potoce, řece a studánce a měří rychlost proudu toku. V hodině ekologie zase zjišťují čistotu vody v potoce pomocí odlovených bezobratlých živočichů a dalších ukazatelů. V závěru žáci mají svá zjištění popsat a prezentovat je ve skupinách.

"Chtěli jsme v dětech probudit zaujetí pro přírodu," říká učitelka Hana Kožíšková a dodává, že dnešní děti by běžně nenapadlo vlézt do potoka, obracet kameny a hledat tam život.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se