Mezi stromy prosvítá slunce a opatrně zahřívá první stébla trávy. Je ráno a po pěšině spěchá několik skupinek žáků, terciánů Gymnázia Kadaň. Je jich celkem 21 a společně se svými čtyřmi učiteli plní důležité badatelské lekce, tedy úkoly založené na řešení otázek a ověřování hypotéz. Celkem v přírodě stráví tři dny, a ač jde o povinnou výuku, jejich dnešní učení je poněkud netradiční. V lekci z fyziky mají žáci přijít na postup, jak pomocí měření atmosférického tlaku vypočítají nadmořskou výšku daného bodu. V chemii porovnávají čistotu vody v potoce, řece a studánce a měří rychlost proudu toku. V hodině ekologie zase zjišťují čistotu vody v potoce pomocí odlovených bezobratlých živočichů a dalších ukazatelů. V závěru žáci mají svá zjištění popsat a prezentovat je ve skupinách.
"Chtěli jsme v dětech probudit zaujetí pro přírodu," říká učitelka Hana Kožíšková a dodává, že dnešní děti by běžně nenapadlo vlézt do potoka, obracet kameny a hledat tam život.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?
Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru