Hitler a nacisté měli za sebou většinu, přesto se mluví o diktatuře. Proč? I s touto otázkou se mohou setkat žáci základních škol v Německu. V Česku na podobné téma učebnice zpravidla kladou otázky ověřující znalosti faktů: Kdy se stal Hitler německým kancléřem, o co usiloval a podobně.

"Německá otázka je přitom poměrně obtížná. Je třeba, aby žáci uměli používat pojmy diktatura, demokracie a většina. Cílí na vyšší úroveň myšlení," vysvětloval historik Jaroslav Pinkas z Ústavu pro studium totalitních režimů (ÚSTR) minulý týden účastníkům jednoho z workshopů Prague Educational Festival. Třídenní akce pořádaná mediálním domem Economia se zaměřovala na moderní trendy ve výuce a vzdělávání žáků základních a středních škol.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.