Ondřej Šteffl, majitel firmy Scio, už několik let opakuje základní motto pro fungování své firmy i základních škol: "Změna je pro nás trvalý stav." Až v poslední době mu začalo naslouchat více a více nejen odborníků na vzdělávání, ale i učitelů, úředníků a zaměstnavatelů. Dnes už je jisté, že učení se nových věcí bude klíčovou dovedností pro budoucnost.

The Prague Education Festival

Mediální dům Economia pořádá ojedinělou akci The Prague Education Festival zaměřenou na moderní trendy ve výuce a vzdělávání na základních a středních školách. 

Cílem akce  je inspirovat odborníky i širokou veřejnost nejnovějšími přístupy ke vzdělávání dětí a vytvořit platformu, v rámci které mohou odborníci sdílet aktuální trendy, technologie a zkušenosti s učiteli, žáky i rodiči a společně je zavádět do škol.

Akce se odehraje 14. - 16. listopadu v Průmyslovém paláci na výstavišti v Holešovicích.

Díky spolupráci s našimi partnery je nyní vstup na PREF pro všechny návštěvníky zdarma. Více informací naleznete zde.

"Takzvané tvrdé znalosti vyžadují zaměstnavatelé už jen ve specifických oborech, jako je třeba medicína. Všude jinde se opakují požadavky na efektivitu učení či kritické myšlení," uvádí Tomáš Hruda. Sám pracoval jako náměstek ministra školství pro vysoké školy, šéfoval CzechInvestu a nyní si založil vzdělávací organizaci Education Republic. Právě výše zmíněné dovednosti se snaží naučit širokou veřejnost. Podle něj by klasické předměty ve školách mohly zůstat, ale problém je v tom, že objem učiva je příliš velký na to, aby ho mohli žáci skutečně vstřebat.

Tak například fyzika − učí se tam několik desítek jevů, na každý má učitel maximálně dvě hodiny. Většinou tedy nezbývá než ho vysvětlit, předvést, žáci spočítají pár úloh, naučí se je na písemku a jede se dál. V hlavách jim toho ale moc nezůstane. Podle Hrudy by bylo lepší, kdyby každý dostal možnost naučit se jich jen tolik, na kolik stačí, ovšem s tím, že by skutečně do hloubky pochopil jejich zákonitosti.

Zatím jste si přečetli 40 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.