Vítěz

Allianz Pojišťovna
Komunikační platforma Allianz NaDotek

Pojišťovna Allianz přišla se svým projektem NaDotek, díky kterému mohou zástupci pojišťovny sdílet obrazovku s klientem. Ten si ji pak může zobrazit na svém počítači, telefonu či tabletu.

"Klient, který nechce nikam cestovat, není odkázaný na pouhý popis po telefonu. Vše vidí před sebou na obrazovce. Mnohem lépe se tak orientuje v nabízených produktech a službách," popsal službu manažer komunikace Allianz Václav Bálek.

Díky této platformě zákazník se zástupcem pojišťovny vidí v jednom okamžiku stejný dokument. Zákazníkovi stačí k propojení jen e­-mail. Nemusí nic stahovat ani instalovat.

Odpadá tak složité telefonování, přeposílání souborů a následné doplňující dotazy, které klienta napadnou poté, co si dokument přečte. Nový způsob komunikace se přibližuje pocitu, jako kdyby zákazník dorazil osobně na pobočku pojišťovny.

Zákazníci pojišťovny navíc ocení, že místo anonymního telefonátu přesně vědí, s kým komunikují. Během hovoru se totiž na obrazovce zobrazuje fotografie a telefonní číslo zástupce pojišťovny.

Systém má posílit i důvěru klien­tů, protože všechny informace, které zástupce vidí, vidí i zákazníci. "Nic před nimi nezastíráme a posilujeme tak jejich důvěru v naše produkty a služby. Po tomto způsobu rozhovoru nemohou zůstávat žádné pochybnosti a odpovědi na dotazy musí být vyčerpávající," dodal Bálek.

Podle pojišťovny přináší nový systém výrazné zefektivnění práce. Zástupci Allianz díky němu ušetří čas a jeden zástupce se může věnovat více klientům. Nové technologie umožní podle pojišťovny snížit také cestovní náklady, protože budou zástupci moci vyřešit mnohem více záležitostí na dálku.

Zavádění se ale neobešlo bez překážek. Ty nejtěžší museli překonat sami operátoři pojišťovny, pro které se měnily jejich léty zaběhnuté návyky. Zatím tuto platformu používá jen část z nich, do budoucna chce Allianz, aby s tímto systémem mohli pracovat všichni jeho operátoři.

Sdílení obrazovky s klientem

◼ Zákazníci nemusí nic instalovat, stačí zadat e-mailovou adresu.

Jindřich Lenz, zakladatel a šéf Mutumutu
Jindřich Lenz, zakladatel a šéf Mutumutu
Foto: archiv HN

2. místo

Komerční pojišťovna
Mutumutu

Kompletně přes internet mohou zákazníci Mutumutu sjednat rizikové pojištění pro případ smrti, pracovní neschopnosti či invalidity.

Mutumutu je on-line služba nabízející pojištění, na kterém spolupracuje s Komerční pojišťovnou. Z pohledu klienta je služba výjimečná odměňováním za zdravý životní styl, a to díky propojení s aplikací Google Fit.

Lidem, kteří žijí zdravě, poskytuje pojišťovna slevu až 30 procent. Zákazníkům sleví 20 procent za sportování a pět procent, pokud nekouří či chodí na preventivní prohlídky. Na bonus stačí například běh dvakrát týdně půl hodiny.

"Maximální výši slevy si u nás vyběhalo, vychodilo a vyjezdilo 40 procent zákazníků," upřesnil zakladatel a generální ředitel Mutumutu Jindřich Lenz.

Do budoucna chce firma začít sledovat i další aktivity, například sporty, které lidé mohou dělat na sportovištích, v bazénech a fitness centrech.

V konzervativním světě pojišťovnictví to nemají nové start-upy vůbec lehké. Naráží totiž na složitou byrokracii. Mutumutu se podle Lenze různých výjimek, poznámek pod čarou a složitých odstavců ve smlouvách zbavilo. Při vývoji produktu to podle něj byla nejtěžší překážka.

David Bláha, manažer přímé distribuce ČSOB Pojišťovny
David Bláha, manažer přímé distribuce ČSOB Pojišťovny
Foto: archiv HN

3. místo

ČSOB Pojišťovna
Klientská zóna ČSOB Pojišťovny

Propojit pojištění s internetovým bankovnictvím se rozhodla skupina ČSOB, která působí v obou těchto odvětvích. Pojištění tak dává smysl zejména klientům stejnojmenné banky. "Díky propojení mobilního bankovnictví, kam se často klienti přihlašují otiskem prstu, je pro ně velice pohodlné na jeden klik zjistit informace o stávajících smlouvách," řekl manažer přímé distribuce ČSOB Pojišťovny David Bláha.

Při prvním přihlášení do klientské zóny pojišťovny z internetového bankovnictví se informace ­o klien­tovi z obou částí skupiny spárují. Pro přístup do klientské zóny ČSOB Pojišťovny mu stačí stejné přihlašovací údaje jako do internetového bankovnictví. Zákazník si tak nemusí zbytečně pamatovat další údaje.

Podle Bláhy bylo největší překážkou při vývoji vymyslet, jak může dát pojišťovna do aplikace všechny funkce, které požaduje, ale zároveň si zachovala jednoduchost. Funkce, které používá nejvíce zákazníků, mají být dostupné z domovské stránky.

V příštím roce plánuje ČSOB změnit technologii, na které systém běží. Díky tomu ho bude podle Bláhy možné flexibilně upravovat podle aktuálních potřeb klientů. V souvislosti se změnou technologií firma předpokládá, že dojde i ke zlepšení zabezpečení dat.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru