Kolik kilometrů musím ujet s elektromobilem, aby se mi jeho nákup vyplatil? To je otázka, kterou si položí řada zájemců o alternativní způsob pohonu a není na ni vůbec jednoduchá odpověď. My jsme vybrali pět vozů do zásuvky − Škodu Citigo-e iV, Hyundai Kona Electric, Kiu e-Niro, BMW i3 a Audi e-tron −, abychom je porovnali s jejich protějšky vybavenými spalovacími motory. Teslu jsme do porovnání zařadit nemohli, protože nemá spalovací protějšek.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Komentáře ke článku

10.11.2019 15:45
Nezlobte se na mě, ale takové závěry si s kalkulačkou může spočítat každý. Myslel jsem, že konečně uvidím nějaký modelový příklad počítající se servisními náklady a zustatkovou hodnotou.. Ale tohle? Trapné.
M S 09.11.2019 07:14
Kde je ten test?
Tom? Jurka 05.11.2019 12:21
Přesně jak píší pode mnou - náklady na servis se rozhodně nemohou zanedbat. Zmiňujete sice brzdové obložení, ale to bude ta nejmenší položka. Elektromotor je z principu téměř bezúdržbový, nemá převodovku, výfuk... Za servis elektroauta by člověk měl zaplatit mnohem méně a tím pádem se mu může vyplatit daleko dříve než uvádíte pouze za cenu PHM. Navíc tam se dá šetřit ještě více - například koupí solárních panelů na garáž pro nabíjení vozidla.
Josef Šoltes 05.11.2019 12:12
Je třeba započítat i další náklady na vlastnictví. Je jasné, že obecně se to vyplatit vůbec nemusí. Ale v konkrétních případech se to vyplatí docela rychle, hlavně firmám, které si mohou odečítat paušálně 60 tisíc ročně do nákladů za palivo...
stepan.tille 05.11.2019 10:26
Bohužel opravdu nic neříkající článek. Srovnáváte kupní cenu, ale nesrovnáváte prodejní cenu po určitých letech. Pak informace, že se elektrické auto vyplatí po x km je naprosto nic neříkající, pokud budu mít elektrické auto 1 rok, nebo 100 let. Tzn. servisní náklady a zůstatková cena může Váš výpočet kompletně otočit. Přeci "výhodnost" jakékoliv koupě hodnotím na základě celkových nákladů a nikoli vytržením jedné veličiny a porovnání jí napříč.... Přijde mi, že tento článek psal člověk, který auto nikdy nevlastnil. Možná jen služební. Tzn. takové, do kterého jen tankuji. Vaše práce je přeci ukazovat informace ve správném světle, nikoliv jen její část. Článek je zásadně nedokonalý a neukazuje kompletní obraz o dané věci.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru