Kolik kilometrů musím ujet s elektromobilem, aby se mi jeho nákup vyplatil? To je otázka, kterou si položí řada zájemců o alternativní způsob pohonu a není na ni vůbec jednoduchá odpověď. My jsme vybrali pět vozů do zásuvky − Škodu Citigo-e iV, Hyundai Kona Electric, Kiu e-Niro, BMW i3 a Audi e-tron −, abychom je porovnali s jejich protějšky vybavenými spalovacími motory. Teslu jsme do porovnání zařadit nemohli, protože nemá spalovací protějšek.

Zatím jste si přečetli méně než 10 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Komentáře ke článku

Tomáš Jurka 25.12.2019 01:45
A vůbec, nejde tenhle článek na ruku výrobců ICE? Vymyslet si nějaké srovnání které úplně vynechá první a druhé nejprodávanější elektroauto v Evropě (3 a Leaf), to vůbec nemá vypovídající hodnotu jestli se elektroauto vyplatí nebo ne.
24.12.2019 17:21
Proč nebyl brán v potaz tarif elektromobilita s cenou cca 2Kč/kWh, případně nabíjení nočním proudem? Výpočty jsou takto úplně mimo realitu.
Jan Toms 24.12.2019 15:38
Jak uz psali dalsi diskutujici, takoveto srovnani je naprosto zavadejici a pracuje s obrovskou chybou. Nechapu jak se vubec clanek teto kvality muze objevit v HN, ktere pokladam za seriozni medium... Je to obrovske sklamani!!! Takoveto skreslene informace jsou pro laiky bez zkusenosti s elektromobilitou zivnou pudou k jejich blabolum a demagogii o elektroautech. Mam pocit, jako by snad byl redaktor sponzorovan tradicnimi automobilkami, ktere k prechdu na cistsi auta musela donutit az Čína, EU a Tesla, jinak by do nekonecna prodavali sva auta bez ohledu na lidi a ovzdusi.
10.11.2019 15:45
Nezlobte se na mě, ale takové závěry si s kalkulačkou může spočítat každý. Myslel jsem, že konečně uvidím nějaký modelový příklad počítající se servisními náklady a zustatkovou hodnotou.. Ale tohle? Trapné.
Marek Sochor 09.11.2019 07:14
Kde je ten test?
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru