Byla to facka pro celý automobilový průmysl, i když zpočátku šlo jen o jednu značku. Americká Agentura pro ochranu životního prostředí v polovině září 2015 zveřejnila, že německý koncern Volkswagen protizákonně vybavil své vozy softwarem, který falšoval výsledky testů emisí oxidu dusíku. Aféra známá jako Dieselgate už má své odsouzené viníky a další osoby se v ní budou hájit. Hlavně však spustila lavinu změn, které zásadně ovlivnily směřování automobilek po celém světě. "Diesel získal punc špinavého paliva a dramaticky ztratil podíl v nově registrovaných vozech," vystihl zásadní zlom Petr Knap, vedoucí oddělení pro automobilový sektor v poradenské společnosti EY.
Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře
Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?
Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru
Komentáře ke článku