Byla to facka pro celý automobilový průmysl, i když zpočátku šlo jen o jednu značku. Americká Agentura pro ochranu životního prostředí v polovině září 2015 zveřejnila, že německý koncern Volkswagen protizákonně vybavil své vozy softwarem, který falšoval výsledky testů emisí oxidu dusíku. Aféra známá jako Dieselgate už má své odsouzené viníky a další osoby se v ní budou hájit. Hlavně však spustila lavinu změn, které zásadně ovlivnily směřování automobilek po celém světě. "Diesel získal punc špinavého paliva a dramaticky ztratil podíl v nově registrovaných vozech," vystihl zásadní zlom Petr Knap, vedoucí oddělení pro automobilový sektor v poradenské společnosti EY.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 90 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Komentáře ke článku

Alan P. 05.11.2019 09:11
"Nově prodaná auta loni vypouštěla v průměru o 1,8 procenta více oxidu uhličitého než v roce 2017. "Hlavním důvodem je pokles poptávky po dieselových motorech a současně vyšší zájem o benzin," uvádí studie. Naftové vozy sice produkují více emisí NO2, současně jsou však méně šetrné k životnímu prostředí z hlediska množství oxidu uhličitého, které za jízdy vyprodukují." Tento výrok nedává smysl a není pravdivý. Naftové motory produkují méně oxidu uhličitého než srovnatelné benzínové motory.
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru