Mezi generálními řediteli velkých stavebních firem není nikdo, kdo by byl ve funkci déle než on. Nyní pětačtyřicetiletý Martin Borovka je už třináctým rokem šéfem společnosti Eurovia, dva roky předtím byl jejím výkonným ředitelem. Jak si sám před rozhovorem s HN spočítal, za celou tu dobu se kolem něj protočilo sedm premiérů, 12 ministrů dopravy a 11 šéfů Ředitelství silnic a dálnic ČR.

Politici mu nemohou být lhostejní − Eurovia, zaměřená hlavně na dopravní stavby, je existenčně závislá na veřejných zakázkách. Borovka ovšem po tolika letech zůstává v klidu, když se do něj a jím řízené firmy někdo z vlády trefuje. Naposledy to byl premiér Andrej Babiš, a to v souvislosti s červencovým telefonátem šéfovi ŘSD. Ministerský předseda se kvůli údajně hrozícímu dopravnímu kolapsu zasadil o odklad dvou víkendových stavebních akcí na dálnici D1, které zabezpečuje právě Borovkou vedená firma. Ta však k premiérově nelibosti okamžitě kontrovala, že si nechá od státu proplatit zvýšené náklady, které mají dosáhnout až 10 milionů korun.

HN: Už víte, kolik přesně bude odklad těch dvou akcí na D1 Ředitelství silnic a dálnic ČR stát?

Vyčíslování ještě není u konce, průběžně vícenáklady počítáme a předáváme to ŘSD. Odhaduji, že budeme schopni o částce mluvit až někdy kolem vánočních svátků. Jelikož je to ale dosti výbušná kauza, odhaduji, že si na to ŘSD objedná i znalecké posudky, čímž se to může také zpozdit.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 90 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Komentáře ke článku

Hynek Oubrecht 29.10.2019 12:40
TGV nebo ICE se do plné rychlosti 300km/h rozjede za 12km a brzdí 7km před stanicí. Tvrzení, že je třeba dráha 60km je samozřejmě nesmysl, ale současně se obávám, že stejným způsobem si stavaři navykli házet s miliardami a stovkami milionů - protože skutečné náklady si už tak sandno neověříme a stát to stejně zaplatí ta co...
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru