Nissan nedávno představil autonomní golfový míček. Balonek si pomocí kamery sám najde ideální cestu do jamky a vestavěný elektromotorek ho do ní dovalí. Na prodej však nebude, míček je jen součástí marketingové kampaně před uvedením nové generace automobilu Skyline, který umožňuje vysoce automatizovanou jízdu po dálnici.

Míček ale velice dobře ukazuje současný stav autonomního řízení. Tři roky staré Muskovy předpovědi se totiž s realitou stále míjí. Běžná auta se rozhodně nezvládnou řídit zcela sama. To, co Tesla označuje jako Autopilot, GM jako Supercruise a Nissan jménem ProPilot II, je jen podpůrný systém automatizovaného řízení, který je podle hierarchie loni stanovené organizací Society of Automotive Engineers (SAE) na úrovni dvě ze šesti. Takový vůz pomáhá s řízením, zrychlováním a brzděním, řidič ale musí být v neustálém fyzickém kontaktu s jeho ovládáním, například držet ruce na volantu. Tesly zvládají i změnu jízdního pruhu a jízdu po dálnici podle navigace, odpovědnost za chování vozu ale vždy nese šofér. Kamery uvnitř vozu jej sledují, jestli třeba neusnul.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.