Koncern Volkswagen v souladu s novou politikou sjednotil v Indii firmy zabývající se výrobou a prodejem osobních vozů. Volkswagen India, Volkswagen Group Sales India a Škoda Auto India budou vystupovat jednotně jako Škoda Auto Volkswagen India. Podle vyjádření Škody Auto umožní toto spojení německému koncernu efektivnější využití spolupráce na důležitém růstovém trhu.

Nová společnost sídlí v západoindické Púně ve státě Maháráštra. Disponuje dvěma výrobními závody v Púně a Aurangábádu a regio­nálními kancelářemi v Mumbaí, Dil­lí a dalších místech v zemi. Jednatelem je Gurpratap Boparai.

Start společnosti Škoda Auto Volkswagen India Private Limited představuje další krok v projektu India 2.0. "Fúze nám umožňuje vytvořit jeden z hlavních předpokladů k tomu, abychom mohli efektivněji spolupracovat na všech úrovních a dosáhli našeho dlouhodobého cíle: získat do roku 2025 pro značky Volkswagen a Škoda významný podíl na trhu," řekl předseda představenstva Bernhard Maier.

Nová firma sdružuje značky koncernu, každá si ale zachová vlastní identitu i separátní prodejní síť, včetně aktivit v péči o zákazníky.

Už v příštím roce chce koncern na autosalonu Auto Expo v Dillí představit první designové studie modelového portfolia z projektu India 2.0. "Díky fúzi zkombinujeme odbornost v oblasti technologií i řízení našeho týmu v Indii, což umožní v náročném konkurenčním prostředí využít náš skutečný potenciál. Budeme dále posilovat svou přítomnost v Indii, zajistíme profesní rozvoj zaměstnanců a udržitelnou profitabilitu pro naše prodejce," řekl jednatel Boparai.

V červnu 2018 oznámil Volkswagen v projektu India 2.0 investici zhruba miliardy eur (asi 25,7 miliardy korun). Letos v lednu bylo otevřeno nové technologické centrum v Púně, kde se budou vyvíjet vozy na bázi lokalizované platformy MQB-A0-IN, přizpůsobené potřebám a přáním tamních zákazníků. Škoda Auto Volkswagen India plánuje uvést na tamní trh střední SUV.

Sloučení tří firem v jednu odpovídá trendu VW vytvářet na jednotlivých trzích různé modely řízení a prodeje, přizpůsobené specifickým podmínkám.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru