Vybavíte si ještě Groupon? Dnes už se o firmě, která se stala vzorem pro všechny, kdo chtějí prodávat slevy na internetu, příliš nepíše, ale na podzim před osmi lety to byl investorský hit. Hned první den po vstupu na burzu kurz akcií Grouponu vyletěl o 30 procent, což firmu ocenilo na 16 miliard dolarů. Byznysový model vypadal jako tutovka. Firma se chlubila statisíci spolupracujících obchodníků, zákazníci lačnící po výhodných nákupech se počítali v desítkách milionů a k tomu, aby se dal konkretizovat zástup těch, kdo odebírali informace o slevách, už bylo potřeba devítimístné číslo. Vše mělo jen růst. Předchozí úspěchy internetových superstar přece ukázaly, že na síti sítí se dá oslovit globální publikum a držet přitom náklady pod kontrolou. Výsledkem by tedy měl být pořádný zisk. Růst Grouponu nemohlo nic zastavit. Až první finanční výsledky reportované investorům.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru