Sítě českých dálnic a železničních koridorů měly být podle původních plánů hotové do roku 2010. Píše se rok 2019 a dokončena není infrastruktura pro silniční ani vlakovou dopravu. Chybí tak klíčová vnitrostátní i mezinárodní spojení. Západ nám v oblasti dopravy utekl už dávno, ale teď nás začíná předhánět i Východ, shodli se účastníci debaty Hospodářských novin na téma budoucnost dopravy.
"Pomalu ztrácíme svou pozici mezi zeměmi s rozvinutou infrastrukturou. Dříve jsme se srovnávali s Německem či Francií, dnes zaostáváme i za Maďarskem či Chorvatskem. A Poláci, kteří nám před 15 lety naše silnice a dálnice záviděli, by nás dnes mohli školit," říká předseda Dopravní sekce Hospodářské komory Emanuel Šíp, který v minulosti působil jako generální ředitel Českých drah a jako náměstek ministra dopravy.
Problém podle něj je, že dopravní projekty trvají často desítky let, ale politici přemýšlejí jen v horizontu volebního období a nezajímají se o budoucnost země. Výstavbu komplikují i tuzemská legislativa, složitá příprava staveb a rozhodování úředníků.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?
Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru