V Česku se rozšiřuje systém nakupování, kdy si zákazníci sami načítají čárové kódy zboží, když si ho berou z regálu. Tesco a Globus, které službu spustily už v roce 2016 ve svých hypermarketech, pro něj doposud využívaly především speciální skenery, které si zákazníci museli půjčit. Nyní nabízejí možnost skenování i skrze mobilní telefony. Taková varianta existovala i doposud, avšak v omezeném režimu. Globus svou aplikaci delší dobu testoval v pražských Čakovicích, naplno ji spustil ve všech svých 15 obchodech koncem loňska. Obliba samoobslužného skenování mezi zákazníky přitom podle firmy obecně roste. "Podíl služby scan and go na celkovém obratu Globusu činil v loňském roce 23,5 procenta," říká mluvčí společnosti Rita Gabrielová.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.