Roky, kdy německé automobilky a jejich dodavatelé hlásili jeden prodejní rekord za druhým, jsou pryč. Poptávka po nových osobních autech na většině klíčových trhů klesá, nejvíce v Číně. A s ní i tržby a zisky. Společnosti se snaží šetřit, kde se dá, aby vytvořily zdroje na vývoj a výrobu elektrických aut. Na to potřebují desítky miliard eur. Zatímco dříve nabíraly nové zaměstnance, nyní plánují propouštění.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Komentáře ke článku

Jakub Jůzl 11.08.2019 18:44
Vložená infografika působí zavádějícím dojmem. Přestože je na ní uvedena skutečnost, že údaje za rok 2019 jsou pouze z prvního pololetí, dle mého názoru se daný sloupec vůbec neměl stát součástí grafiky. Při pouze letmém pohledu se totiž zdá, jako kdyby se vývoz do Německa významně propadl...
Libor Křupala 11.08.2019 08:10
nic neroste do nebe a ani prodeje aut nemohou stale jen rust, kdyz si vezmeme, kolik uz dieselgate stala VW penez, tak je s podivem, ze ta firma prezila, respektive to jen ukazalo, jak brutalni zisky v minulosti mela, kdyz tohle ustala
pavel nosek 09.08.2019 08:55
Osobně přestávám novinám rozumět. Automobilky a jejich dodavatelé v posledních letech nestíhaly vyrábět, dělaly nesmyslná rozhodnutí, aby nasytily trh. Nyní je malý pokles a vytváří se panika. Tento pokles by se měl využít k uzdravení průmyslu a ne k vytváření atmosféry strachu. Mimochodem další článek má název " Po propadu přichází rekord. Daimler zažil nejlepší červenec v historii, prodal o 13 procent více vozů než loni"