Díky výhodné poloze a široké škále ubytovacích zařízení je jižní Morava vyhledávanou destinací pro kongresovou turistiku i firemní akce. "Dostáváme i velké množství netradičních požadavků," říká obchodní manažer brněnského hotelu Barceló Petr Ryšánek.

Umístění ve středu Evropy blízko Vídně a Bratislavy je nesporná výhoda, která nahrává organizátorům mezinárodních firemních akcí. Region je navíc výborně dostupný i z Prahy nebo z Ostravy, proto je logickým cílem pro různá společenská setkání.

Nejvíce kongresů na jižní Moravě se uskuteční v Brně. Tradičním kongresovým místem je zdejší výstaviště, menší setkání se pak konají v kongresových hotelech, k nimž patří i Barceló Brno Palace. "Nejvíce využívaný je prostor hotelového atria, který dokážeme upravit podle jakéhokoli zadání," říká manažer hotelu Petr Ryšánek.

Balet v hotelu

Příprava každé akce je podle něj náročná, někdy se totiž týká až 160 hostů. "Příkladem může být akce, kterou jsme pořádali ve spolupráci s Národním divadlem v Brně," vzpomíná Ryšánek. "Atrium jsme upravili do podoby baletu Labutí jezero. Uprostřed byla obří plocha pro tanečníky a diváci měli přístup do všech pater hotelu, ze kterých sledovali velkolepou show. Kvůli náročné choreografii a pohybu tanečníků jsme dokonce museli vysadit všechny dveře," dodává.

Umístění blízko Vídně a Bratislavy je nesporná výhoda, která nahrává organizátorům mezinárodních firemních akcí.
Umístění blízko Vídně a Bratislavy je nesporná výhoda, která nahrává organizátorům mezinárodních firemních akcí.
Foto: Shutterstock

Další netradiční akce, kterou hotel v současné době intenzivně připravuje, je večírek ve stylu seriálu Sex ve městě. "Účastníci budou přeneseni do městské džungle prostřednictvím speciální železné konstrukce a červeného koberce, na kterém se budou konat pěvecká a taneční vystoupení a samozřejmě také módní přehlídky," prozrazuje manažer.

Vše pro klienta

Rostoucí zájem o jihomoravský region přinesl v posledním desetiletí významný nárůst ubytovacích i gastronomických služeb a rozšířily se také možnosti odpočinku, relaxace a zábavy. Ubytovatelé doplnili nabídku o originální konferenční prostory, konferenční techniku i doprovodné programy. Cíleně se zaměřují na byznysovou klientelu, které dokážou nabídnout komplexní služby. Někdy i na hranici vlastních možností.

"Organizovali jsme například oslavu 25 let od založení jedné velké mezinárodní společnosti pro 600 až 700 osob," říká obchodní manažerka brněnského hotelu Marriott Koraljka Přikrylová. "Potvrdili jsme objednávku a věděli, že to pro nás bude kapacitně největší akce, kterou jsme od otevření dělali. Klientovi jsme ale samozřejmě určitou nervozitu najevo nedali," usmívá se.

Organizátorům bylo jasné, že budou muset dát k dispozici všechny veřejně dostupné prostory hotelu včetně snídaňové restaurace a banketového patra. "Výdejní místa na raut a nápoje byla úplně všude. Jen 600 welcome drinků jsme nalévali asi dvě hodiny. Další tři hodiny jsme pak do nich krájeli plátky pomerančů," popisuje Přikrylová.

Hotel Courtyard by Marriott Brno je v případě potřeby schopný uspořádat i akci pro 600 až 700 lidí.
Hotel Courtyard by Marriott Brno je v případě potřeby schopný uspořádat i akci pro 600 až 700 lidí.
Foto: Courtyard by Marriott Brno

Řízek až po projevu

V kuchyni připravili 600 chlebíčků různých druhů a upekli 120 kilo smažených vepřových a kuřecích řízečků. "Ty jsme pak museli chránit vlastním tělem, než pan ředitel dokončí svůj úvodní proslov," směje se manažerka. Kromě toho bylo k dispozici 60 kilo flank steaků, 60 kilo grilovaných steaků z vepřové krkovice a 120 kilo pečených brambor s rozmarýnem. "Během hlavního programu se navíc vypilo 1800 piv a 257 lahví vína," doplňuje Přikrylová.

Techniku museli v hotelu stavět už v neděli, přitom akce se konala ve čtvrtek odpoledne a večer. Zvukové zkoušky pak probíhaly 24 hodin před zahájením. "Akce nakonec proběhla úplně v pohodě. Hosté přicházeli postupně, jídla a pití byl dostatek, a dokonce ještě zbylo. Počasí bylo nádherné, proto spousta lidí využila také terasu na banketovém patře a zahrádku restaurace," pochvaluje si manažerka. Pracovníky hotelu přitom přišli podpořit i kolegové z hotelů Marriott v Praze a Plzni. "Všichni včetně klienta nakonec ohodnotili akci jako velmi povedenou," zakončuje Přikrylová.

Článek byl publikován v komerční příloze Hospodářských novin.