Jihomoravský kraj je proslulý svými památkami, pohostinností a především vínem. Stále častěji se zde ale rodí i úspěšné start-upy, které obstojí i v globální konkurenci. Centrem technologického pokroku je logicky Brno, především díky tisícům absolventů vysokých škol. "Zároveň je ale vstřícné k technologickým firmám," říká ředitel společnosti Flowmon Networks Jiří Tobola v hlavním tématu tohoto magazínu.

Region hostí také řadu kongresů a firemních akcí, někdy i dost netradičních. V brněnském hotelu Barceló pořádali například akci ve stylu slavného baletu Labutí jezero. "Uprostřed atria byla obří plocha pro tanečníky a diváci měli přístup do všech pater hotelu, ze kterých sledovali velkolepou show," vzpomíná manažer hotelu Petr Ryšánek.

Jižní Morava ovšem není jen Brno. Velký rozvoj zažívají v posledních letech i další města, například Břeclav. "Je tady spousta mladých a talentovaných lidí. Pořádají festivaly i koncerty a otevírají nové podniky, kam se dá večer zajít," pochvaluje si majitel zdejšího minipivovaru Frankies Štěpán Přikryl. Novou pivnici ostatně před pár dny otevřel i on sám.

Komu nechutná pivo, může si dát už zmíněné víno. Třeba to od Mladých vinařů. "Jsme spolek sdružující mladé vinaře, zavedené i začínající, kteří mají nadšení a zápal pro víno i vše kolem něj," říká koordinátorka spolku Eva Pelikánová. Přidat se může kdokoliv do 40 let, členství je zapovězeno jen velkým vinařstvím.

A po dobrém víně přijde určitě vhod i něco na zub. Co takhle trhané vepřové maso nebo domácí těstoviny z food trucku? "Chodí k nám hlavně stálí zákazníci, někteří i čtyřikrát do týdne," usmívá se Zuzana Zuzáková z food trucku Būcheck. V nabídce pojízdných bister totiž už dávno nejsou jen přesmažené hranolky a nepoživatelné burgery. Nevěříte? Ochutnejte!

Příjemnou cestu jižní Moravou vám přeje

Robert Šimek

Článek byl publikován v komerční příloze Hospodářských novin.