Bráno podle veřejných vystoupení českých politiků a humbuku jimi způsobeného je pro Česko a zdraví jeho občanů větším problémem občasný výskyt masa se salmonelou na pultech řeznictví či v kuchyních restaurací než dopady Dieselgate. K nakaženému masu, zvlášť když pochází z Polska, se svolávají tiskové konference a příslušný ministr nešetří silnými slovy. Padala i ne zrovna podložená obvinění. Když však jde o dopad systematického podvádění koncernu Volkswagen, kvůli němuž jezdí po našich silnicích a ulicích měst víc než sto tisíc aut s motory vypouštějícími mnohem více karcinogenních látek, než je podle norem přípustné, české orgány aktivitou zrovna nepřekypují.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Komentáře ke článku

Tomáš Válek 20.06.2019 00:59
Neznám hluboce a detailně všechny podrobnosti, ale aby byla naplněna skutková podstata podvodu, tak musí někdo dojít újmy. V USA došlo k odškodnění kvůli snížení hodnoty těchto vozů na sekundárním trhu (ojetin). Což je v rozporu s českým stavem, kdy si tyto auto spíš cenu držely (protože obecně vzato se emise-neemise jednalo o jedny z nejlepších motorů posledních 15 let). I co se týče emisních testů, tak zde sice byly jednoznačně horší reálné výsledky v tworetických testech, což se ale nedá říci o provozu v reálných podmínkách oproti srovnatelným konkurečním vozům. A i pokud by mělo k odškodnění dojít, jakým způsobem bylo vypočteno? Plošných 220.000 nebere v potaz původní pořizovací cenu, dále není jasné, zda by byli odškodněni všichni vlastníci nebo jen aktuální atd. Celkově to vypadá opravdu jen na snahu právníků vysoudit peníze, navíc dělat závěry pro celou Evropu z formalistického a nepravomocného rozhodnutí soudu první instance nepůsobí dojmem do hloubky jdoucího komentáře. P.S. Nemám nic společného se žádnou stranou sporu. Plus by v rámci vyváženého komentáře, který se odvolává na politickou zaujost ČR, zmínil i opačnou zaujatost vůči německým automobilkám na druhé straně Atlantiku...
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru