Web fotbalového klubu eviduje velké výkyvy návštěvnosti. V případě, že klub zveřejňuje informace, které jsou pro jejich fanoušky zajímavé, návštěvnost webu během několika minut stonásobně narůstá.

Běžně využívaná infrastruktura neumí tyto nárazové výkyvy zpracovat a nastupuje škálovatelná infrastruktura − v tomto případě CRA Media Cloud Infrastructure, která je vhodná pro náročné webové aplikace s proměnlivou potřebou výkonu. Na druhou stranu je ale škálovatelnost podpořena stabilní a spolehlivou službou CRA Business Cloud pro části systému, které nelze škálovat. Služba je tak vytvořena bez nutnosti přeprogramovat "necloudové" části systému.

Sparta toto řešení využívá od ledna 2019: "Klubový web navštíví denně v průměru 7000 unikátních uživatelů, tato hodnota ale rychle narůstá v případě důležitých klubových sdělení nebo v případě videopřenosu. Během několika minut tak přichází na web až 5000 uživatelů, kteří očekávají bezproblémový chod celé platformy," uvádí Kamil Veselý, ředitel marketingové komunikace AC Sparta Praha.

České Radiokomunikace

Článek byl publikován v komerční příloze Hospodářských novin a týdeníku Ekonom.