Vzdělávací systém v Česku potřebuje podle ekonoma CERGE-EI Filipa Pertolda reformovat na všech svých stupních. Potřebujeme dostat více dětí do mateřských škol, potřebujeme lépe testovat děti na základních a středních školách a potřebujeme, aby na vysokých školách nestudovali lidé zbytečně dlouho.

HN: Školství je považováno za oblast, v níž se změny projevují většinou až v delším horizontu. Je podle vás něco, co by šlo změnit k lepšímu hned teď?

Podle mě je momentálně nejurgentnější změnit obsah jednotných přijímacích zkoušek na střední školy a také obsah maturit. Jak český jazyk, tak matematika jsou zkoušeny nevhodným způsobem. Děti jsou nuceny pamatovat si odborné termíny, místo aby se učily jazyk i matematiku užívat v situacích, které je v životě čekají. Já byl šokovaný, když jsem viděl maturitní otázky z matematiky. Polovina z nich byla jen o upravování vzorců a žádná se netýkala třeba interpretace grafů, které studenti běžně vidí v novinách. K čemu je to v dnešní době dobré? Ať se tvůrci maturit podívají na maturitu z matematiky v Polsku, kde je většina úloh velmi prakticky zaměřena. Změnit testy je velmi jednoduché a zároveň se tím dá udělat mnoho dobrého.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.