Ministerstvo dopravy bude ještě několik měsíců vybírat koncesionáře, který získá právo vybudovat a dalších 25 let provozovat první českou soukromou dálnici. Už dnes se ale rýsuje, které stavební firmy by na mnohamiliardové zakázce, zahrnující 32 kilometrů na dálnici D4 mezi Příbramí a Pískem, mohly vydělat. Výběr hlavního dodavatele stavebních prací bude záviset právě na tom, kdo se stane koncesionářem.

V soutěži v tuto chvíli zůstávají už jen tři zahraniční konsorcia, přičemž všechna mají v Česku i vlastnicky provázané stavební firmy. Projektanti dálnice, státní úředníci i samotní stavaři se shodují v tom, že koncesionáři v případě vítězství výstavbu prioritně svěří právě těmto příbuzenským firmám.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.