Veletoč ve strategii polostátní firmy ČEZ, která se stahuje z většiny zahraničních trhů, vyvolal silné reakce. Většině analytiků se plán líbí, podle některých drobných akcionářů ale jen ukazuje na to, že vedení firmy neví, kam společnost směrovat. Prakticky všichni ale hodnotí předešlé působení ČEZ v zahraničí jako neúspěch.
"Více se zaměřovat na tuzemský trh je podle mě pozitivní zpráva, rozhodně to dává větší smysl než podnikání na Balkáně," komentuje novou koncepci ČEZ analytik Fio banky Jan Raška. Souhlasí s ním i Petr Bártek z České spořitelny. "Zahraniční investice neměly moc vysokou návratnost a bylo tam nejisté regulatorní prostředí," říká.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?
Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru