Ambicí skupiny ČEZ je být středoevropským leaderem, tvrdil záhy po svém nástupu do funkce v roce 2004 někdejší generální ředitel Martin Roman. A vydal se nakupovat směrem na východ. Podle tehdejších plánů měla mít energetická skupina dva pilíře. Jeden měl být ve střední Evropě, tedy v České republice, Polsku a Slovensku. A druhý na Balkáně.
Středoevropský pilíř se tak úplně nerozvinul. O to víc to ČEZ rozjel na divokém (jiho)východě. Začalo to na podzim 2004 podpisem smlouvy s bulharskou vládou o koupi tří distribučních společností. Následovaly nákupy v Albánii, Rumunsku, Turecku…
Velká změna strategie ČEZ. Opouští téměř všechny zahraniční trhy
Teď, o patnáct let později, se někdejší šéf ČEZ Martin Roman nejraději ze všeho prezentuje jako expert na vzdělávání a školství.
Na balkánské dobrodružství by ČEZ nejraději ze všeho zapomněl.
Co se dočtete dál
- Co expanze ČEZ přinesla, proč se k ní dnes už nikdo nehlásí a jaké má chystaná změna strategie polostátního kolosu pozadí.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Nově všechny články v audioverzi