Ambicí skupiny ČEZ je být středoevropským leaderem, tvrdil záhy po svém nástupu do funkce v roce 2004 někdejší generální ředitel Martin Roman. A vydal se nakupovat směrem na východ. Podle tehdejších plánů měla mít energetická skupina dva pilíře. Jeden měl být ve střední Evropě, tedy v České republice, Polsku a Slovensku. A druhý na Balkáně.

Středoevropský pilíř se tak úplně nerozvinul. O to víc to ČEZ rozjel na divokém (jiho)východě. Začalo to na podzim 2004 podpisem smlouvy s bulharskou vládou o koupi tří distribučních společností. Následovaly nákupy v Albánii, Rumunsku, Turecku…

Související

Teď, o patnáct let později, se někdejší šéf ČEZ Martin Roman nejraději ze všeho prezentuje jako expert na vzdělávání a školství.

Na balkánské dobrodružství by ČEZ nejraději ze všeho zapomněl.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru