Světové módní značky představily nové modely pro letošní sezonu. Už se však neřeší jen barvy a střihy, ale také z jakých materiálů bylo oblečení vyrobené. Módní řetězec H&M v Česku nabízí třeba šaty ze zbytků pomerančů či přírodní alternativy kůže vyrobené z ananasu. Udržitelná móda, tedy taková, která nezatěžuje životní prostředí konvenčním pěstováním bavlny, nevzniká v továrnách s nelidskými podmínkami a neprodukuje spoustu oblečení nízké kvality, oslovuje čím dál více lidí.

Podle zprávy Stav módy 2019, kterou vydává konzultační agentura McKinsey & Company, firmy přecházejí na jiný typ obchodního modelu. Reagují tak na změnu spotřebitelského chování, ústup od vlastnictví ke sdílené ekonomice a oblibu malých, nezavedených značek. Zákazníci se začínají více zajímat o původ oblečení.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • V placené části se dozvíte o rostoucím trendu recyklované módy a o tom, jak se módní průmysl podílí na znečištění životního prostředí.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.