Romantické rozhledny, široké dámské klobouky, vojenské kapely, hole špacírky, fotografie v hnědém tónu nebo altány v prosluněných parcích. O časech, kdy přesně česká společnost prožívala svůj zlatý věk, máme jistě každý trochu jinou představu. Ale na tom, že je charakterizují mimo jiné právě uvedené atributy, by se asi většina z nás shodla. A ještě jeden fenomén bychom k nim nejspíše mohli přiřadit jako symbol pohodlného pospolitého života − tramvaj.

Fakt, že tento dnes tak banální prostředek hromadné dopravy je provozován hned v sedmi českých městech − v Praze, Brně, Ostravě, Liberci, Plzni, Mostě a Olomouci −, ovšem neznamená, že zlaté časy prožívají Češi zrovna teď. Byly totiž doby, kdy tramvaje u nás jezdily ve více než dvojnásobném počtu lokalit, celkem v patnácti. Kromě jmenovaných měst ještě v Teplicích, Ústí nad Labem, Opavě, Mariánských Lázních, Jablonci nad Nisou, Těšíně − a právě před 110 lety, v roce 1909, vrcholil tramvajový boom v českých zemích zprovozněním tratí v Českých Budějovicích a Jihlavě.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.