Studentka gymnázia v Havlíčkově Brodě Maria Šimůnková seděla v ordinaci a všímala si, jak doktorka musí při vyšetřování a stanovování léčby několikrát do minuty přijímat telefonát. Pacienti se přitom ptali na věci, které mohli jednoduše zjistit na internetu, třeba na ordinační hodiny, nebo jaké dokumenty s sebou přinést. Také od příbuzných, kteří pracují jako lékaři, Šimůnková slýchala, že jim často volají pacienti a ptají se na věci, které si mohli zjistit sami.

Napadlo ji proto, že by lékařům zahlceným podobnými dotazy mohla pomoci. Naprogramovala chatbota, tedy počítačový program, který je schopný odpovídat na vybrané dotazy místo lékaře.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak se chatbot šestnáctileté studentky dostal k lidem a jak vypadá budoucnost takových technologických zařízení v lékařské praxi?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se