Mezi nejvýraznější technologické vynálezy, které změnily moderní historii, patří sociální sítě. Zasáhly celou lidskou společnost, a to do takové míry, jakou před příchodem Facebooku nikdo nečekal. K největší sociální síti je připojených 2,38 miliardy uživatelů z celého světa. V Číně a Severní Koreji, kde je Facebook ofi­ciálně nedostupný, sice tak výraznou pozici nemá, jeho globální síla ale stále roste. A příliš s ní nezahýbaly ani nedávné skandály spojené se zneužíváním uživatelských dat k ovlivňování demokratických voleb prostřednictvím cílené reklamy.

Ještě před tím, než Facebook získal miliardy uživatelů hned pro několik svých služeb, ale musel sám bojovat o místo na výsluní. Až do roku 2008 měl více uživatelů konkurenční MySpace, v podstatě první sociální síť na světě. Facebook se do té doby soustřeďoval pouze na vysokoškoláky. Jakmile se otevřel všem zájemcům, raketově vyrostl. Pomohla mu v tom i dostupnost miniaplikací a her, které podporovaly virální získávání nových uživatelů.

Facebook se od té doby snažila porazit řada firem. Zejména Google, který podnikl hned několik pokusů o vytvoření vlastní sociální sítě. Nejvíce prostředků věnoval na službu Google+. Po osmi letech existence ji ale Google minulý měsíc uzavřel. Oficiální zprávy říkají, že chce na základě původní sociální sítě vybudovat systém pro diskuse a sdílení znalostí pro firemní uživatele služeb G Suite, přesto je jisté, že Google+ je pro firmu jednoznačný neúspěch. Původní plány připravit Facebook o dominantní postavení naprosto selhaly. Ve výsledku však Google+ přinesl i pozitivní efekt jak pro uživatele Facebooku, tak pro ty, kdo používají další služby Googlu. Facebook například přinutil zavést nové funkce, jako je snadné sdílení různým skupinám lidí, nebo vylepšit diskusní skupiny a práci s fotografiemi.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Kdo vítězí na poli sociálních sítí, webových prohlížečů, hudebních a fotografických aplikací?

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.