Německé ministryni životního prostředí Svenje Schulzeové se musí jedna věc nechat: nevzdává se. Když loni v listopadu přišla s myšlenkou vybírat poplatek za skleníkové plyny, dočkala se odmítnutí nejen od koaličního partnera − křesťanských demokratů (CDU/CSU) –, ale i od některých spolustraníků ze sociální demokracie.

Panoval příliš velký strach z dění ve Francii, kde vzplanuly protesty takzvaných žlutých vest po plánu zdražit pohonné hmoty, soudí magazín Der Spiegel. I v německé společnosti jsou auta nepostradatelnou součástí života.

Nedávno přišla ministryně s novým pokusem. Povzbuzená protesty školáků z hnutí Fridays For Future a diskusemi o ochraně klimatu vzkázala, že za produkci oxidu uhličitého se musí platit. Kalkul jí vyšel, téma ovládlo veřejnou debatu. Tentokrát se věc neodbyla jako při jejím prvním pokusu.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • O kolik chce Německo snížit emise oxidu uhličitého do roku 2030?
  • Čím argumentují zastánci a odpůrci?

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.