Měl to být symbol návratu ruského leteckého průmyslu do světové špičky. Nedělní tragédie na moskevském letišti Šeremetěvo, kde při nouzovém přistání letounu Suchoj Superjet 100 zahynulo 41 lidí, je jen další ranou tomuto ambicióznímu projektu. Ruský stát do něj vložil přes dvě miliardy dolarů, avšak kvůli technickým problémům se servisem je nekonkurenceschopný na světovém trhu.

"Rusko poprvé od roku 1991 vyvinulo nový dopravní letoun, který se svými letovými charakteristikami vyrovná zahraničním konkurentům a v lecčems je i předčí," stálo v roce 2009 v propagačním materiálu státního holdingu OAK, který přivezl stroj na známý letecký veletrh v Le Bourget. Leták obsahoval předpoklad, že do roku 2024 se prodá osm stovek letounů, z toho 500 kusů do zahraničí.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.