Vystudoval dějiny umění, jeho oborem i vášní je historie architektury. V Národním technickém muzeu začínal jako badatel už v roce 1984, kdy se probíral pozůstalostí architekta Josefa Zítka, mimo jiné autora návrhu Národního divadla či Mlýnské kolonády v Karlových Varech. Po roce 1990 pracoval Karel Ksandr pro technické muzeum několikrát jako kurátor, po roce 2003 jako náměstek a od roku 2010, kdy vyhrál konkurz, je generálním ředitelem.

HN: Pamatujete se, kdy jste byl v Národním technickém muzeu poprvé?

Věk si nepamatuji, ale protože jsem Leteňák, bylo to každopádně první muzeum, které jsem viděl. Zvenku i zevnitř. Tehdy ještě za dopravní halou stály lokomotivy a já se na ně přes plot chodil koukat. Dneska už jsou, zaplať pánbůh, pod střechou a nerezaví.

HN: Který exponát byl váš oblíbený?

Ve věku kolem deseti let to byla nepochybně parní lokomotiva zvaná Hrboun z počátku minulého století. Ta myslím každého kluka fascinuje svou velikostí. Přál jsem si, abych jednou přerostl její kola, která mají v průměru 2,1 metru. To se mi tedy nepodařilo. Ale byl to pro mě exponát číslo jedna.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.