Návrhářka Žil Vostalová při vymýšlení svých modelů nepoužívá papír, textil ani nůžky. Svou tvorbu navrhuje kompletně v digitálním prostředí. To, co je třeba v automobilovém průmyslu už dávno běžné, je v módní branži novinkou. Díky 3D modelům mohou firmy zákazníkům nabízet oblečení, které ještě neexistuje, nebo ho prezentovat na virtuálních modelkách. Vostalová představila tyto trendy na konferenci Obchod a retail 4.0, věnované digitalizaci maloobchodu, kterou uspořádala Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR.

O tom, jak zásadní je digitalizace pro obchodníky, mluvil produktový manažer ze softwarové společnosti Microsoft Nikola Pleska.

"Zatímco tržní kapitalizace předních amerických maloobchodníků v letech 2006 až 2016 výrazně klesla, největšímu internetovému obchodu světa Amazonu narostla o více než 1900 procent. Je to dáno i tím, že Amazon je IT firma a umí skvěle využívat data. V budoucnu obstojí jen společnosti, které s daty dokážou pracovat," upozornil Pleska.

Data lze podle něj využít i ke zlepšení zákaznické zkušenosti, která je stále důležitější při rozhodování, kde lidé nakoupí.

A právě na to se Amazon zaměřil v síti svých kamenných prodejen Amazon Go, kde nejsou žádné pokladny a zákazníci zde mohou nakoupit jen pomocí mobilního telefonu. Tím se identifikují u vchodu a pak už jen vkládají zboží do své nákupní tašky. Kamery a senzory sledují, co si berou z polic a co vrací zpět. Při odchodu se jim automaticky strhne částka za nákup z účtu přes mobil.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Proč podle odborníků bude v Česku hrát hotovost nadále velkou roli?
  • Které modely jsou pro počítačovou vizualizaci nejvhodnější?
  • Proč jsou digitální kolekce levnější než ty klasické?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se