Návrhářka Žil Vostalová při vymýšlení svých modelů nepoužívá papír, textil ani nůžky. Svou tvorbu navrhuje kompletně v digitálním prostředí. To, co je třeba v automobilovém průmyslu už dávno běžné, je v módní branži novinkou. Díky 3D modelům mohou firmy zákazníkům nabízet oblečení, které ještě neexistuje, nebo ho prezentovat na virtuálních modelkách. Vostalová představila tyto trendy na konferenci Obchod a retail 4.0, věnované digitalizaci maloobchodu, kterou uspořádala Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR.

O tom, jak zásadní je digitalizace pro obchodníky, mluvil produktový manažer ze softwarové společnosti Microsoft Nikola Pleska.

"Zatímco tržní kapitalizace předních amerických maloobchodníků v letech 2006 až 2016 výrazně klesla, největšímu internetovému obchodu světa Amazonu narostla o více než 1900 procent. Je to dáno i tím, že Amazon je IT firma a umí skvěle využívat data. V budoucnu obstojí jen společnosti, které s daty dokážou pracovat," upozornil Pleska.

Data lze podle něj využít i ke zlepšení zákaznické zkušenosti, která je stále důležitější při rozhodování, kde lidé nakoupí.

A právě na to se Amazon zaměřil v síti svých kamenných prodejen Amazon Go, kde nejsou žádné pokladny a zákazníci zde mohou nakoupit jen pomocí mobilního telefonu. Tím se identifikují u vchodu a pak už jen vkládají zboží do své nákupní tašky. Kamery a senzory sledují, co si berou z polic a co vrací zpět. Při odchodu se jim automaticky strhne částka za nákup z účtu přes mobil.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru
Newsletter

Týden s technologiemi Otakara Schöna

Události posledního týdne ve světě technologií podle Otakara Schöna

Editor rubriky Tech Otakar Schön pro Vás vybírá nejzajímavější nebo nejzásadnější události ze světa technologií, které se odehrály v uplynulém týdnu. Každý pátek v podvečer najdete ve své mailové schránce.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru