Modernizace a opravy vrtulníků za stovky milionů má na starosti jeden z mála českých státních podniků LOM Praha. Do leteckého průmyslu jde z českého rozpočtu stále více peněz, zejména kvůli závazku dávat dvě procenta HDP do společného rozpočtu NATO.

"Je skvělé, že se můžeme podílet na modernizaci armád a zkusit si příležitosti, které by jinde nebyly možné," říká Jan Kalita, vedoucí střediska modernizací a modifikací LOM Praha.

Související

V podniku, jehož historie sahá až do roku 1905, zodpovídá za technickou část jednotlivých projektů a za realizační fázi. "Když můžete přenést návrh z obrazovky počítače do praxe a vytvořit z něj funkční vrtulník, je to báječný pocit," popisuje inženýr Kalita.

Proč jste se začal věnovat zrovna vrtulníkům?

Vždycky jsem chtěl pracovat s letadly. Jako malý jsem skákal s prostěradlem a hrál jsem si na letce. Po střední škole jsem se rozhodoval, jestli půjdu na Vojenskou akademii do Brna, nebo zda si vyberu konstruktérství. Zvažoval jsem být pilotem, ale nakonec jsem si zvolil právě konstruktérství, které je mi bližší.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.