Bylo mu teprve sedmnáct, když si během sametové revoluce na helmu přilepil číslo 68, které se následně stalo jeho synonymem. Jaromír Jágr tím dal najevo svůj odpor vůči komunistům, kteří jednoho jeho dědečka zavřeli proto, že nechtěl vstoupit do JZD, a druhého proto, že z něj vystoupil. Když tedy nyní Jágr v delegaci prezidenta Miloše Zemana odcestoval do komunistické Číny, bylo jasné, že to vyvolá bouřlivou reakci.

Je to samozřejmě zvláštní pocit, vidět Jágra na fotografiích mezi čínskými soudruhy, ale zkusme se na věc podívat bez emocí.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Komentáře ke článku

Adéla Poustková 29.04.2019 14:57
"Kritizoval někdo třeba oštěpařku Barboru Špotákovou za to, že si v roce 2008 odvezla zlato z čínské olympiády? Kdepak, byla to zlatá Bára." Co to je za nelogickou argumentaci? Reprezentace své země na olympiádě přece není to samé jako účast v oficiálním Zemanově týmu (spolu s Tykačem, Mynářem a kdovíjakým dalším šupákem) na státní politické návštěvě v Číně. Pan Jágr svou účastí jako vedlejší efekt půjčuje část svého pozitivního veřejného kreditu i tomuto póvlu. A že nikomu účast na reklamní kampani Huawei jako "znesvěcení" čísla 68 nepřišlo? Tehdy možná ne, ale dnes množná ano. Ostatně vkus pana Jágra v jeho reklamních aktivitách byl vždycky velice naivní - viz reklamy na Vodňanské kuře/Babiše, autobazar AAA Auto Praha, ODS v jejích problematičtějších časech apod.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru