Před sedmi lety slíbila Jiřina Mikulecká své onkologicky nemocné mamince, že splní její přání zemřít doma. "Bála jsem se, vůbec nic jsem o péči o umírající nevěděla," vzpomíná manažerka liberecké pobočky pojišťovny Kooperativa. Ve městě tehdy fungovala terénní služba, která pomáhala umírajícím a jejich rodinám. Mikulecká se o mobilním hospicu dozvěděla náhodou, paní v autobuse jí dala leták. "Nejdřív jsem se tím vůbec nezaobírala, ale když asi za dva roky nadešel čas, tak jsem leták našla a s hospicem se spojila," říká. Péče tamních pracovníků zajistila mamince důstojný odchod a na Jiřinu Mikuleckou zapůsobila natolik, že začala přemýšlet, jak by mohla organizaci pomoci. Hospic v té době zrovna hledal někoho, kdo by mu pomohl s fundraisingem, a Mikulecká to vzala jako šanci, jak péči oplatit.

V pojišťovně pracuje přes dvacet let a napadlo ji, že by bylo dobré informaci o existenci hospicu šířit i mezi klienty pojišťovny. Se záměrem podporovat službu i přes Kooperativu se svěřila tehdejší vedoucí pracovnici marketingu, kde pracuje. Tvrdě ale narazila. "S opovržením mi řekla, že si nemyslí, že by Kooperativa měla být spojována s hospicem," vzpomíná Jiřina Mikulecká s hořkostí. Před čtyřmi roky se ale v regionu změnilo vedení, a tak to zkusila znovu. Měla štěstí, nový ředitel Agentury severní Čechy pojišťovny Kooperativa Roman Kracík měl na věc jiný pohled.

"Chtěl jsem, aby agentura byla v rámci regionu vidět, a pomoc hospicu mi do konceptu zapadla," vysvětluje Kracík. Souhlasil mimo jiné i proto, že se sám už dřív zapojil do práce spojené s CSR neboli společenskou odpovědností. Na sever Čech přišel se čtyřletými zkušenostmi z Rumunska, kde například učil lidi, jak si otevřít účet nebo jak nakládat s penězi. U Mikulecké velmi ocenil, že pro hospic pracuje, trval ale na tom, že své fundraisingové aktivity bude i nadále vykonávat mimo zaměstnání: "Pomoc musí být bokem práce, principiálně je potřeba ji dělat ve volném čase. Úleva by byla možná pouze ve výjimečném případě. Člověk musí sám v sobě cítit potřebu pomáhat."

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • Pravidelné speciály v digitální podobě
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nevybrali jste si? Přejděte na všechny nabídky předplatného HN.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.