Počátky CSR (Corporate Social Res­ponsibility) neboli společenské odpovědnosti firem spadají už do 60. let minulého století, v Česku ale více rezonuje až v poslední dekádě. Po revoluci se firmy a živnostníci zaměřovali často jen na ekonomické výsledky podnikání a ani je nenapadlo uvažovat o jeho dopadu na okolí. Podle zakladatelky a ředitelky Asociace společenské odpovědnosti Lucie Mádlové nastal zlom v momentě, kdy lidem začal docházet vliv podnikání na společnost i přírodu. "To byl takový výrazný moment, kdy byznys začal vymýšlet první CSR strategie a postupy," říká Mádlová.

Postoj k CSR ve firmách začal před devíti lety soustavně zjišťovat projekt výzkumné a technologické agentury Ipsos. "Zpočátku šlo o okrajovou záležitost, ale dnes si manažeři stále více uvědomují, že jejich aktivity na poli CSR a udržitelného rozvoje mohou výrazně ovlivnit reputaci firmy i atraktivnost pro potenciální zaměstnance," uvádí Tomáš Macků, ředitel komunikace Ipsosu.

Že chuť lidí pomáhat potřebným vzrostla v Česku zásadně za posledních deset let, potvrzuje i ředitel Nadace Via Jiří Bárta. Uvádí, že podle údajů Finanční správy ČR štědrost lidí narostla až o 60 procent. "Ti nejbohatší z nás dávají nejvíce na systémové společenské změny − například ve vzdělávání. Většinová populace pak nejvíce podporuje sociální a zdravotní témata a pomoc lidem v tíživé situaci. Velká část filantropie směřuje také na pomoc zvířatům," upřesňuje Bárta.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru